torsdag 16 augusti 2007

Kryssning

Så har jag åkt finlandsfärja. Det var som det brukade. Alkohol. God buffé. Gamla tanter och 18-åriga kids. Nästan inget däremellan. Finsk tango. Vita byxor. Hockeyfrilla.

Gick förbi en bar och tänkte "åh någon som försöker sig på karaoke. Men gud vad hemskt han sjunger" Det visade sig inte vara karaoke, utan en inhyrd "entertainer" - artist med gitarr som faktiskt skulle underhålla. Det var verkligen uselt. Men så finlandsfärja.

Jag åkte med Silja Europa. Jag tyckte jag kände igen namnet. Det visade sig ha funnits en anledning - Silja Europa var fartyget som tog emot nödropet från Estonia.
Min morbida hjärna arbetade sedan på högvarv, och låten "det började som en skakning på nedre däck" satt sedan fast i mitt huvudet efter det.
Och enligt legenden var det sista fartygsorkestern spelade "närmare gud till dig" ombord på Titanic . Det var inte finsk tango. Men skulle man fråga gemene man skulle de väl tro att det sista som spelades var Celine Dions "My heart will go on"

Nu är jag med båda fötterna på land.

2 kommentarer:

Anonym sa...

more uppdates plz

Anonym sa...

more om din mest intressanta vän plx