söndag 26 augusti 2007

Mer klezmer åt folket

Var och såg sternfall nu i söndags. De var så bra att jag själv stod och blev lycklig. Jag försökte dra dit många människor till denna underbara föreställning av bög-klezmer. Det var svårt. Mina homovänner ställde frågan "Klezmer???". Och bland folket i cirkeln var någon utarbetad efter att ha servat populasen i eskilstuna har jag för mig. En annan skyllde på att han skulle se på fotboll. Jag har dock hört rykten om att han istället hänger runt som smygis på videoklubbar. Bilder utlovas senare. Vad gäller hans fotbollssmak finns en märklig förkärlek för fascistiska fotbollslag. Han tycks helt enkelt inte förstått att Real Madrid är ett fascistlag. Jag skulle nämna "han" vid hans rätta namn - om det inte vore för att personen i fråga plötsligt börjat ömma för sin framtida karriär. Tänk om den akademiska eliten som skall krama in honom i deras innersta kretsar googlar på hans namn och får fram alla sanningar som jag skriver på min blogg?

Det skulle bli värre än Kejne-affären

Äh.. Karriär Schmarriär som det heter
Eller
Vänner schvänner

Det där uttrycket funkar inte på schlager
schlager schlager????

Det är nog för att det är knäppt redan från början

Mer klezmer och bättre kultur åt folket

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, jag har hela tiden väntat på att du skulle börja blogga om fotboll :-P

*puss*